تلفن تماس

09354224408

سئو اینستاگرام دروغ یا واقعیت؟

سئو اینستاگرام
زمان مطالعه: 15 دقیقه

امروزه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی پر مخاطب تبدیل شده است و اکنون کسب و کارهای بسیار زیادی در آن جریان دارند. بیش از 1 میلیارد کاربر، هر ماه این پلتفرم را بررسی می کنند و 88 درصد از آن ها از پیج های اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند.

در نوامبر ۲۰۲۰ اینستاگرام قابلیت‌های مهمی را در دسترس کاربران قرار داد. از جمله این ویژگی‌ها این بود که برخلاف گذشته که تنها با استفاده از نام کاربری، هشتگ یا لوکیشن به جستجو می‌پرداختید، اکنون می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را نیز جستجو کنید.

به این صورت همه پست‌هایی که شامل آن کلمات کلیدی هستند به شما نشان داده می‌شوند. این تغییر و تحول در اینستاگرام نشان می‌دهد که الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر پیدا کرده‌اند

در ادامه مهم ترین نکات برای افزایش بازدید پیج با استفاده از بهینه سازی اینستاگرام ارائه شده است.

سئو اینستاگرام

سئوال اینجاست که آیا سئو اینستاگرام واقعیت دارد ؟

ببینید، به طور کلی به کار بردن کلمه SEO یا همان سئو اینستاگرام اشتباه است، چراکه خود کلمه سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی مثل گوگل است. در یک مقاله به صورت کامل راجب SEO صحبت کردیم که می توانید از اینجا آن را مطالعه کنید.

پس به جای استفاده از سئوی اینستاگرام ما دراین مقاله از کلمه « بهینه سازی اینستاگرام » استفاده می کنیم.

بهینه سازی اینستاگرام به معنای بهبود محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. باید بدانید که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به طور گسترده‌ای از توابع جستجو استفاده می‌کنند.

با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل و پست‌های شما برای جستجوی اینستاگرام راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به مخاطبان بیشتر است.

زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با فعالیت شما را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می‌کند، پروفایل کاربری یا محتوای قرار گرفته در پیج شما در بالای لیست ظاهر شود.

با بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام خود، می‌توانید شانس خود را برای یافتن عبارات، هشتگ‌ها و موضوعاتی که در الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند، افزایش دهید. اگر الگوریتم جستجوی اینستاگرام حساب شما و پست‌های شما را درک کند، کاربرانی که فعالانه به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شرکت شما ارائه می‌دهد، به راحتی شما را پیدا می‌کنند.

اینستاگرام به ‌عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی نمی‌تواند دقیقاً مانند یک صفحه وب‌سایت عمل کند. اما همان تاکتیک‌های اساسی و روش‌های مفید را می‌توان برای بهینه‌سازی حساب کاربری شرکت و کمک به یافتن و به دست آوردن فالوورهای بیشتر به کار برد. استفاده از روش‌ها و اصول بهینه سازی در اینستاگرام می‌تواند به افزایش بازدید حساب کاربری شما کمک کند.

معیارهای رتبه‌بندی در اینستاگرام چیست؟

پیش از اینکه روش‌های افزایش بهینه سازی پیج اینستاگرام را بررسی کنیم، با هم نگاهی به معیارهای رتبه‌بندی در اینستاگرام نگاهی می‌اندازیم. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که بهینه سازی اینستاگرام فرمول خاصی ندارد و شاید رعایت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در این شبکه اجتماعی در جهت افزایش رتبه کارساز باشد. نکته دیگری که باید در خاطر داشته باشید، توجه به سیگنال‌هایی است که با کمک آنها می‌توان بهینه سازی اینستاگرام را بهبود داد. خوشبختانه این سیگنال‌های رتبه‌بندی باز هستند .

1- جستجوی متن

اولین معیاری که در رتبه‌بندی بهینه سازی اینستاگرام اهمیت دارد، جستجوی متن است. اما منظور از جستجوی متن در اینستاگرام، کلیدواژه‌هایی است که در اکسپلور جستجو می‌کنید.

شاید برای بسیاری از افراد این موضوع تازگی نداشته باشد اما بهتر است بدانید که برای ارتقای بهینه سازی اینستاگرام باید محتوا، هشتگ‌، کپشن‌ها، بیوی پیج و نام کاربری را به گونه‌ای تنظیم کنید که به راحتی قابل جستجو باشند.

چنانچه صاحب کسب‌وکار آنلاین یا فروشگاه اینستاگرامی باشید، باید از ابزارهایی مانند اینسایت اینستاگرام، نرم‌افزارهای مرتبط با گوگل و سایر برنامه‌های سنجش اینگیجمنت ریت استفاده کنید تا بتوانید بهترین بیوی اینستاگرام را بنویسید یا از کپشن و هشتگ‌های پربازدید و منحصربه‌فرد استفاده نمایید.

2- فعالیت کاربران

هنگامی می‌خواهید محتواهای کاربرپسند و جذابی تولید کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر فالوئرهایتان، سایر کاربران از چه هشتگ‌هایی استقبال می‌کنند؟ چه کپشن‌هایی‌هایی را تا انتها می‌خوانند و برایشان جذاب است؟ چگونه باید بیوی اینستاگرام را نوشت تا کاربرانی که به پیج شما سر می‌زنند مشتاق شوند که آن را فالو کرده یا پست‌های آن را بخوانند؟ در واقع پاسخ تمام این سؤالات به شما در افزایش بهینه سازی اینستاگرام کمک می‌کنند. البته نباید فراموش کنید که هنگام استفاده از استراتژی‌های مختلف باید به مخاطبان هدف (Target Audience) خود توجه داشته باشید.

بهینه سازی اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما برای کشف بهتر آنها در نتایج جستجو خواهد بود.

سیگنال‌های محبوب

محتواهای پرمخاطب و محبوب همیشه در نتایج اولیه جستجو قرار دارند. اینستاگرام برای اینکه رتبه‌بندی محتواها را به درستی انجام دهد، از معیارهایی مانند تعداد لایک، کامنت، ذخیره کردن و به اشتراک‌گذاری استفاده کرده است. به این ترتیب، پست‌هایی که امتیاز بالایی در این زمینه‌ها دارند، فرصت بیشتری نیز برای حضور در نتایج اولیه جستجو به دست می‌آورند. اگر شما از ابزارهایی مانند اینسایت استفاده کنید، متوجه آمار و ارقام مرتبط با چنین پست‌هایی خواهید شد.

اگر به معیارهای رتبه‌بندی توجه کرده باشید، متوجه این موضوع شده‌اید که در صورتی بهینه سازی اینستاگرام شما افزایش می‌یابد که محتوای خود را ارتقاء داده باشید. به این ترتیب شانس دیده شدن محتواهای خود را در این شبکه اجتماعی افزایش خواهید داد.

سئو اینستاگرام

مراحل بهینه سازی پیج اینستاگرام

معمولا از سئو برای کمک به وب سایت در گرفتن ترافیک و بازدید کننده بیشتر از سمت موتورهای جستجو نظیر گوگل استفاده می کنیم ، بهینه سازی اینستاگرام نیز می تواند به شما در رشد پروفایل به صورت طبیعی و ارگانیک ، افزایش دسترسی و بهبود قابلیت دیده شدن پیج کمک کند.

در ادامه مهم ترین نکات برای افزایش بازدید پیج با استفاده از بهینه سازی اینستاگرام ارائه شده است.

  1. پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید.

اگر می خواهید افراد نمایه ( Profile ) شما را پیدا کنند ، اولین چیزی که باید بدانید اطمینان از عمومی بودن آن است. در غیر این صورت ، محتوای شما در هشتگ ها و در صفحه Explore ( اکسپلور ) نشان داده نمی شود.

هدف این است که پیج اینستاگرام هم در صفحه اکسپلور و هم در پیشنهادات جستجو نشان داده شوند.

هر دو محل های بسیار خوبی برای دیدن شدن پست های شما هستند. پیشنهادات اینستاگرام در هر دو قسمت معمولا بستگی به افرادی دارد که دنبال می کنید ، همچنین کلمات کلیدی و گشت و گذار های قبلی شما در اینستاگرام.

اگر بر روی نماد جستجو در اینستاگرام بزنید ، در نوار جستجو می توانید حساب ها ، هشتگ ها ، مکان ها و غیره را جستجو کنید.

بنابراین ، هنگامی که افراد یک جستجو را که مربوط به شما است ، تایپ می کنید ، می خواهید ابتدا یا حداقل در نتایج بسیار برتر ظاهر شوید.

از آنجا که اینستاگرام از بین میلیون ها اکانت موجود در برنامه نتایج را فیلتر می کند و نمایش میدهد ، باید به آن در یافتن پیج خود کمک کنید.

بنابراین، شما باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مربوط به موضوع پیج خود در پروفایل و بیوگرافی خود استفاده می کنید.

اگر میخواهید که برای یک کلمه کلیدی خاص پیج اینستاگرام خود را بهینه سازی نمایید ، ایده خوبی است که آن را در نام کاربری خود و همچنین در نام خود وارد کنید. در واقع ، هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند.

همچنین می توانید هشتگ مربوط به آن کلمه کلیدی را در بیوگرافی خود اضافه کنید. این شانس حضور شما در نتایج جستجو و همچنین هشتگ ها افزایش می دهد.

سپس ، می توانید بیو خود را بیشتر با کلمات کلیدی و کلید واژه های مربوط به کلید واژه اصلی خود بهینه کنید.

این نه تنها برای بهینه سازی اینستاگرام خوب است بلکه به دنبال کنندگان شما نشان میدهد که پیج شما در مورد چه موضوعی است.

  1. در بهینه سازی اینستاگرام هشتگ ها همان کلمات کلیدی هستند.

اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا به هر پست حداکثر 30 هشتگ اضافه کنند. بنابراین ، باید از آنها استفاده کنید.

در صورت استفاده مناسب ، آنها می توانند میزان دستیابی و پیداکردن پیج شما را افزایش دهند.

برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما توسط مخاطبان جدید دیده می شود ، هشتگ های شما باید با محتوای شما مرتبط باشد.

استفاده از هشتگ های مناسب شما را در معرض مخاطبان مناسب قرار می دهد. کسی که به احتمال زیاد به موضوع پیج یا خدمات و محصول شما علاقه مند است و به احتمال زیاد مشتری می شود.

استراتژی بهینه سازی اینستاگرام شما باید به خوبی تدوین شود تا اطمینان حاصل شود که هر پست را برای بالاترین مشارکت بهینه می کنید.

همچنین می توانید در استوری های اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید تا در استوری های آن هشتگ خاص دیده شوید.

  1. در متن کپشن تا جای ممکن از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

استفاده از تاکتیک های بهینه سازی فراتر از بیوگرافی و هشتگ ، راهی عالی برای تقویت شما در اکسپلور است. زیرنویسهای توصیفی ، طولانی و کلمات کلیدی نیز در اینستاگرام قابل جستجو هستند و می توانند در دیده شدن در صفحه اکسپلور به شما کمک کنند!

قرار گرفتن در صفحه اکسپلور همان چیزی است که شما می خواهید. و کلمه کلیدی مناسب ممکن است شما را در صفحه اکسپلور مخاطبان ایده آل شما قرار دهد.

الگوریتم نمایش در اکسپلور دائماً از رفتار گذشته شخص یاد می گیرد که او احتمالا از چه محتوایی بیشترین لذت را خواهد برد. به عنوان مثال ، اگر اخیراً شخصی تصاویر گربه را خیلی بیشتر دوست داشته باشد ، صفحه اکسپلور او نیز تصاویر گربه بیشتری را نشان می دهد.

اینستاگرام از یادگیری ماشینی برای تعیین آنچه در صفحه اکسپلور نمایش داده می شود استفاده می کند.

بنابراین ، هنگام تهیه محتوا برای کاربران مخاطب خود ، بر روی علاقه های شخصی آنها متمرکز می شود. اینستاگرام با استفاده از تکنیکی بنام “جاسازی کلمه” ، این علاقه ها را شناسایی می کند.

در اصل ، اینستاگرام به کلمات کلیدی استفاده شده در حساب ها نگاه می کند تا میزان ارتباط آنها با یکدیگر را مشخص کند.

برخی از این کلمات کلیدی از نام ، نام کاربری و شرح حال یک حساب (همانطور که قبلاً در مورد آنها گفتیم) آمده است. آنها همچنین از کپشن های پست ها شما نیز بدست می آیند.

هنگامی که کپشن هایی را می نویسید که توصیفی از موضوع پیج یا کسب و کار شما است ، اینستاگرام از آن استفاده می کند و شما را دسته بندی حساب های مشابه موضوع شما قرار میدهد.

  1. نوشته جایگزین Alt Text به عکس های خود اضافه کنید.

در سئو وبسایت ها ، هنگامی که عکسی را به یک پست سایت اضافه می کنید ، متنی جایگزین alt اضافه می کنید که آن عکس درباره چیست.

بهینه سازی تصاویربه افزایش شانس ظاهر شدن تصاویر در جستجوی تصاویر Google کمک می کند. سپس ، ممکن است افراد به لطف تصاویر شما ، پست شما را پیدا کنند. وقتی صحبت از بهینه سازی اینستاگرام می شود ، می توانید کاری مشابه را انجام دهید.

اینستاگرام برای توصیف تصاویری که ارسال می کنید ، خودکار متن جایگزین ایجاد می کند. برای این ویژگی از فناوری تشخیص اشیا استفاده می کند اما با این حال همیشه دقیق نیست.

به همین دلیل است که باید Alt Text خود را برای عکس هر یک از پست های خود بنویسید.

قبل از ارسال ، در زیر گزینه های اشتراک گذاری ، روی “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید. در “دسترسی” ، روی “نوشتن متن Alt” کلیک کنید. سپس ، به سادگی توضیحی راجع به عکس خود بنویسید.

در صورت نیاز به اضافه کردن متن alt به عکسی که قبلاً منتشر شده است ، پس از انتخاب پست مدنظر، “ویرایش” و “ویرایش متن” را انتخاب نمایید.

متن جایگزین عکس Alt اطلاعات اضافی به اینستاگرام و الگوریتم مربوط به آن درباره پست شما و موضوع آن می دهد.

اضافه کردن Alt آنچه اینستاگرام حدس زده است تأیید خواهد کرد و به شما کمک می کند تا پست شما در صفحه اکسپلور برای تصاویر مشابه نشان داده شود.

  1. پیوند دادن پیج اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که لینک سایر شبکه های اجتماعی خود را اضافه نمایید. و هنگام اشتراک گذاری پیوند (توییتر) یا تصویر (فیس بوک) شما در جای دیگر به اشتراک گذاشته می شود.

همچنین اشتراک گذاری لینک پیج اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی به افزایش دیده شدن شما کمک می کند.

یک عنوان و هشتگ نیز اضافه کنید تا هنگامی که در توییتر به اشتراک گذاشته می شوند که جستجو بیشتر بر اساس هشتگ انجام می شود ، دسترسی و دیده شدن آنها را افزایش می دهد. همچنین می توانید هر پست را در Pinterest نیز به اشتراک بگذارید.

همچنین پیج اینستاگرام خود را در پروفایل و یا کانال های تلگرام خود نیز معرفی نمایید. اغلب اتفاق می افتد که اعضای تلگرام ، مشترکین توییتر یا دنبال کنندگان فیس بوک شما هنوز در اینستاگرام شما را دنبال نمی کنند.

بنابراین ، به عنوان یک نکته کارآمد در بهینه سازی اینستاگرام ، اشتراک گذاشتن پست های اینستاگرام خود در آنجا این فرصت را به آنها می دهد که ببینند چه محتوایی را ارسال می کنید و شما را در اینستاگرام نیز دنبال می کنند.

  1. از برچسب های موقعیت مکانی استفاده کنید.

برچسب های موقعیت جغرافیایی مانند هشتگ عمل می کنند ، تفاوت در این است که شما فقط می توانید از یک تگ استفاده کنید.

هنگامی که مکان خود را به پست اینستاگرام خود اضافه می کنید ، اطمینان حاصل می کنید که در نتایج مربوط به آن مکان خاص نشان داده می شود.

به عنوان مثال ، اگر پستی را در سعادت آباد تهران ثبت نموده اید ، آن مکان را اضافه نمایید و افرادی که در جستجوی عکسهای سعادت آباد هستند، به احتمال زیاد شما را می بینند.

از برچسب های موقعیت مکانی به صورت هوشمند استفاده نمایید. اگر در پست فقط برچست مکانی ” تهران ” استفاده می کنید ، فقط در نتایج جستجوی تهران ، پست شما را نشان می دهد. اما اگر به عنوان مثال از برچسب مکانی ” رستوران باروژ دریاچه چیتگر تهران ” استفاده کنید ، هم در نتایج ” رستوران باروژ ” هم ” دریاچه چیتگر ” و هم در ” تهران ” نمایش خواهد داد.

مردم همیشه در جستجوی مکانهای جدید برای بازدید ، مکانهایی برای مسافرت یا نقاطی برای گرفتن عکس در آنجا هستند. بنابراین برچسب گذاری جغرافیایی عکس پست ها ممکن است باعث شود شما در نتایج جستجوی بیشتری نشان داده شوید و احتمال دارد دنبال کننده بیشتری هم جذب نمایید.

  1. محتوایی ایجاد نمایید که دیگران علاقه به اشتراک گذاری و بازنشر آن داشته باشند.

تگ ها و منشن ها عواملی هستند که می تواند در بهینه سازی اینستاگرام و بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما مؤثر باشد. فقط به این دلیل که آنها به اینستاگرام اطمینان میدهند که محتوای شما خوب و ارزشمند است و مردم آن را دوست دارند.

بنابراین الگوریتم فرض خواهد کرد که افراد بیشتری می توانند از آن سود ببرند و محتوای شما را از طریق صفحه اکسپلور به افراد بیشتری نشان دهند.

تگ ها و منشن ها کمی شبیه به بک لینک های وب سایت در اینستاگرام است. وقتی شخصی پست شما را در استوری خود به اشتراک می گذارد و شما را تگ گذاری می کند ، مخاطبان خود را در معرض محتوای شما قرار می دهد.

بنابراین ، آنها دیده شدن پیج شما را افزایش می دهند و در نهایت مخاطبان به شما می رسند. اگر کاربران آنچه را می بینند دوست داشته باشند، روی تصاویر کلیک کرده و روی نمایه شما فرود می آیند.

بازدید افراد بیشتری از پروفایل شما سیگنالی به اینستاگرام می فرستند که محتوای شما با ارزش است و مردم می خواهند آن را ببینند. همچنین شما به احتمال زیاد شاهد افزایش فالوور های خود خواهید بود ، به این معنی که پستهای آینده شما در معرض تعداد بیشتری از افراد قرار خواهد گرفت.

تکنیک های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام و جذب فالوور

اکنون که پیج اینستاگرام خود را برای بهتر دیده شدن بهینه سازی کرده اید، به ترفند ها و تکنیک های بهتر دیده شدن پست های پیج شما در اکسپلور اینستاگرام و جذب فالور بیشتر خواهیم پرداخت، زیرا همانطور که میدانید راز موفقیت یا عدم موفقیت شما در اینستاگرام تا حد زیادی به میزان دیده شدن شما در اکسپلور بستگی دارد.

از Insights پست های خود استفاده کنید تا ببینید چه پست هایی بیشتر در اکسپلور دیده میشوند

اگر در مدیریت پیج اینستاگرام خود جدی هستید ، قطعاً تاکنون حساب کاربری عادی خود را به حساب تجاری business account تبدیل نموده اید. در این صورت قسمت Insights اینستاگرام شما فعال گردیده است.

به احتمال زیاد ، برخی از مطالب اینستاگرام شما از قبل در صفحه کاوش Instagram نمایش داده شده است!

خبر خوب این است که اکنون در Insights اینسایت اینستاگرام می توانید دقیقاً بفهمید که چه تعداد افراد پست های شما را از صفحه اکسپلور مشاهده کرده اند.

برای مشاهده تجزیه و تحلیل و آمار پست خود ، به فید اینستاگرام خود بروید و روی دکمه View Insights در زیر پست خود ضربه بزنید. از اینجا می توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا معیارهای بیشتری را در مورد عملکرد پست خود بدست آورید.

سئو اینستاگرام

در بخش Discovery ، تجزیه و تحلیل آمار پست اینستاگرام خود را مشاهده خواهید کرد – در اینجا به معیار “ّFrom Explore” نگاهی بیندازید:

در این مثال بیش از 600 نفر در اکسپلور پست شما را دیده اند.

تکنیک اول این است که به آمار اکسپلور پست های خود توجه کنید تا ببینید چه محتوایی بهترین عملکرد را دارد و سپس مشابه آن پست ها را در آینده ایجاد کنید و یا از آن الهام بگیرید.

به عنوان مثال احتمالاً به این نتیجه میرسید که پست های ویدیویی منجر به بازدید بیشتری در اکسپلور اینستاگرام میشود ، بنابراین شروع به ایجاد محتوای ویدیویی بیشتری میکنید و یا گذاشتن متنی جنجالی بصورت عکس نوشته بر روی پست ممکن است افراد بیشتری را از اکسپلور جذب خود کند.

بهترین زمان برای ارسال پست های اینستاگرام خود را پیدا کنید

وقتی درباره نمایش پست ها در اکسپلور اینستاگرام صحبت میکنیم، دو دلیل مهم وجود دارد که باید بدانید بهترین زمان ارسال پست چه زمانی است؟

اولاً ، اگر می دانید که فالوور های شما در اینستاگرام چه زمانی بیشتر فعال هستند ، با آنلاین بودن دنبال کنندگان ، پست های شما جذابیت بیشتری پیدا می کنند تا آخرین پست های شما را لایک کنند ، نظر دهند و با آن وارد تعامل شوند.

تعامل زیاد در پست های شما ، به ویژه سریعاٌ پس از ارسال ، به الگوریتم اینستاگرام نشان می دهد که این پست ارزش آن را دارد که در صفحه اکسپلور قرار گیرند تا دیگران نیز کشف کنند و با آن تعامل پیدا کنند.

ثانیا ، اگر می دانید مخاطبان فعلی شما چه زمان بیشترین فعالیت آنلاین را دارند ، این احتمال وجود دارد که مخاطبان احتمالی شما – کسانی که ممکن است محتوای شما را در صفحه اکسپلور پیدا کنند نیز آنلاین باشند!

بنابراین پست های شما وقتی در زمانی که بیشتر فعال هستند منتشر شود ، احتمالاً در صفحه اکسپلور نمایش داده شده و در زمان درست به آنها می رسند.

در یک مطالعه، 12 میلیون پست اینستاگرام را تجزیه و تحلیل نموده و دریافته اند که بهترین زمان برای ارسال در اینستاگرام بین 9 صبح تا 11 صبح میباشد.

اما این زمان برای هر کسب و کار و پیجی متفاوت خواهد بود ، بنابراین باید به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود توجه کنید تا دقیقاً آنلاین بودن مخاطبان خود را مشخص کنید.

سئو اینستاگرام

برای انجام این کار ، همانطور که در عکس میبیند باید به Insights مراجعه کرده و به بخش Audience بروید تا بهترین ساعات آنلاین بودن و تعامل فالوور ها را پیدا کنید.

پست ها یا استوری های تصویری خود را تبدیل به ویدیو نمایید

نمی توان انکار کرد که به لطف افزوده شدن Instagram Stories و IGTV ، محتوای ویدیویی در مرکز توجه اکسپلور قرار گرفته است.

بخاطر پخش خودکار ویدیوها آن ها معمولاً دارای رتبه و شانس بیشتری نسبت به عکس ها هستند و تمایل به جلب توجه بیشتری دارند.

اما ایجاد محتوای ویدیویی ممکن است وقت گیر باشد و اگر تعداد زیادی عکس عالی دارید ، نباید آن ها را هدر دهید.

خوشبختانه ، چند روش برای ایجاد ویدیو برای خبر و داستان های شما بدون دردسر زیاد وجود دارد.

1- بجای اینکه از یک عکس به صورت ثابت استفاده کنید، میتوانید چند عکس را پشت سر هم قرار دهید و آنها را در فرمت GIF بصورت انیمیشن ذخیره کنید. برای این کار میتوان از فوتوشاپ و سایر گیف ساز های آنلاین بهره برد. اینستاگرام گیف های متحرک را در دسته بندی ویدیو ها قرار میدهد و مشابه ویدیو با آن برخورد میکند.

2- از طریق اپ enlightpixaloop میتوانید حرکت را به تصاویر ثابت خود اضافه کنید.

3-از طریق اپ Over یا PicMonkey و یا سایر موارد مشابه میتوانید یک پس زمینه متحرک و یا یک المان و نوشته متحرک به عکس خود اضافه نمایید. ( البته سعی کنید نتیجه کار حتماً جذاب باشد و فقط با هدف ویدیو کردن عکس هایتان، آنها را عجیب و غریب نکنید! )

  1. از قابلیت بومرنگ برای ایجاد ویدیوهایتان استفاده نمایید.

پیج ها و برندهای مرتبط را در پست های خود برچسب گذاری و تگ کنید

هنگامی که شما در استوری ها و پست های خود مارک تجاری یا شخصی را تگ می کنید یا از آن نام می برید ، به الگوریتم اینستاگرام پیام می دهید که رابطه ای بین این دو حساب وجود دارد.

این مورد به نوعی لینک گذاری تلقی میگردد و به بهبود سئو اینستاگرام شما نیز کمک میکند.

معنی این امر این است که وقتی پستی را با برچسب گذاری حساب دیگر به اشتراک می گذارید ، احتمال زیادی وجود دارد که در صفحه اکسپلور اینستاگرام دنبال کنندگان آنها ظاهر شوید.

الگوریتم اینستاگرام می فهمد که رابطه ای بین این دو پیچ وجود داشته است و تلاش می کند پست را به افرادی نشان دهد که فکر می کنند علاقه مند به دیدن آن هستند.

این یک تاکتیک فوق العاده ساده برای بهبود شانس حضور شما در صفحه کاوش و در مقابل مخاطبی است که می دانید بسیار نزدیک به مخاطب هدف شما است.

برای ایجاد محتوای ویدیوی IGTV زمان بگذارید

اگر قبلاً ایجاد محتوای IGTV را شروع نکرده اید ، منتظر چه چیزی هستید؟

با اضافه شدن یک بخش اختصاصی IGTV در صفحه Instagram Explore ، فیلم های IGTV شما می توانند در مقابل چشم بسیاری از مخاطبان قرار بگیرند.

و نکته قابل توجه در مورد IGTV این است که به دلیل اینکه فیلم ها برای بارگذاری در کانال باید بیش از 60 ثانیه باشند ، فرصتی درخشان برای بینندگان جدید است تا شما یا کسب و کار شما را بشناسند.

در مقایسه با ویدیو ها به صورت پست (که باید کمتر از یک دقیقه طول بکشد) ، شما واقعاً می توانید خودتان ، کسب و کار و یا محصولاتی که دارید را به نمایش بگذارید!

پست جدید رو بفرست به اکسپلور

1- پستی که تازه گذاشته اید را ویرایش نکنید چون احتمال دیده شدن در اکسپلور را کاهش میدهد.

2- پست های مرتبط و متناسب با علایق دنبال کنندگان خود منتشر کنید تا آنها نسبت به آن تعامل داشته باشند ( لایک و کامنت و البته ذخیره سازی پست توسط فالوور ها ) هر چقدر درصد تعداد تعامل کنندگان به تعداد کل فالورهای شما بیشتر باشد ، احتمال بیشتری وجود دارد تا به پست شما در اکسپلور بهتر دیده شود.

3- از هشتگ های پست به صورت اصولی و همانطور که در بخش سئو اینستاگرام توضیح داده شد استفاده نمایید. بهتر است تعداد هشتگ ها بین 5 تا 10 عدد و بر اساس کلمات کلیدی مربوط به پست باشد . اگر میخواهید پست شما به اکسپلور برود همیشه از هشتگ های ثابت و تکراری استفاده نکنید.

  1. محتوای ویدیو یا چندین عکس به همراه نوشته باعث میشود که فالوور های شما زمان بیشتری را برای دیدن و تعامل با آن بگذرانند. بنابراین الگوریتم اینستاگرام آن را با ارزش تر محاسبه میکند و بیشتر در نتایج اکسپلور دیده میشود.

استوری راز موفقیت در اینستاگرام

اکثر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای نگهداری فالوور های فعلی و گرفتن فالوور های جدید از تکنیک استوری استفاده می کنند.

این استراتژی بدین صورت است که سعی کنید روزی حداکثر یک پست و یا هر چند روز یکبار پست بگذارید. البته در این پست ها کلیه موارد مربوط به بهینه سازی اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلور را رعایت نمایید. بدین ترتیب فالوور های فعلی شما بدلیل ارسال بیش از حد پست ها خسته نمیشوند و پیج شما را آنفالو نمیکنند و اصطلاحاً ریزش پیج اینستاگرام شما به حداقل میرسد.

از طرف دیگر روزانه تعدادی استوری واقعاً جذاب درباره موضوع پیج یا کسب و کار و محصولات خود ، موضوعات سرگرمی و خنده دار و یا در واکنش به اتفاقات و اخبار روز در پیج خود اضافه نمایید.

این استوری ها باید انقدر جذاب باشد که توسط فالوور های شما برای دیگران به اشتراک گذاشته شود و بهتر است روز و شب در دو نوبت و در ساعاتی که فالوور ها بیشتر آنلاین هستند ( در قسمت های قبلی به آن اشاره شد.) اینکار را انجام دهید.

تعداد این استوری ها اگر بین 7 تا 20 استوری باشد مناسب است و اگر فرصت انجام این کار را ندارید از ادمین های پیج های اینستاگرامی برای تهیه محتوا یا اجرای آن کمک بگیرید.

علت اصلی موفقیت این استراتژی این است که فالوور های شما مجبور به دیدن پست های پیج شما هستند، اما دیدن استوری های پیج شما انتخابی میباشد و معمولاً وقتی از روی اجبار و در طول روز تعدادی پست از شما ببینند احتمال آنفالو کردن پیج شما بسیار زیاد است.

نوشته قبلی

پردازش زبان طبیعی (NLP)

نوشته بعدی

looker studio چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =

سبد خرید
ورود

نوزده − شانزده =

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری